Czym jest employer branding
To nic innego jak budowanie marki pracodawcy i tworzenie mu odpowiedniej reputacji. To sprawianie, że jest on postrzegany jako atrakcyjny pracodawca dla pracowników firmy, kandydatów do pracy i kontrahentów.
Wyróżniamy employer branding wewnętrzny i zewnętrzny, ale ze względu na temat posta, przybliżymy tylko ten drugi.
Employer branding zewnętrzny
Skierowany jest on do potencjalnych pracowników, ale też partnerów biznesowych. To jakie działania będą podejmowane jest mocno uzależnione od strategii firmy, a ich efektem jest to, co potencjalny kandydat/kontrahent może o firmie przeczytać lub usłyszeć. Zrezygnowanie ze świadomego budowania wizerunku pracodawcy nie oznacza, że takiego wizerunku nie ma. Wizerunek zawsze jakiś się ma, tylko od nas zależy, czy świadomie nim zarządzamy.
Wyróżniamy dwie kategorie działań employer brandingu zewnętrznego:
- wizerunkowa - czyli te, które całościowo skupiają się na wizerunku i reputacji firmy.
- rekrutacyjne - związane z prowadzonymi procesami rekrutacyjnymi.
Zalety employer brandingu zewnętrznego
Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy ma wiele zalet, główne z nich to więcej zgłoszeń w trakcie rekrutacji (dodatkowo takich, które odpowiadają profilowi kandydata). Oprócz tego odpowiednia reputacja zwiększa zaufanie klientów i partnerów biznesowych.
Jak widzisz, warto świadomie dbać o wizerunek firmy, jako dobrego pracodawcy. Dzięki temu jesteś w stanie zbudować zespół marzeń i mieć mocną pozycję na rynku.
Jego efektem są wszelkie informacje, opinie, jakie kandydat może usłyszeć o firmie. Niezależnie od tego czy pracodawca świadomie prowadzi dialog z rynkiem pracy czy też nie robi nic, informacje na jego temat są powszechnie dostępne dla potencjalnych i obecnych pracowników, szczególnie w obecnych realiach szybkiego rozwoju nowoczesnych technologii teleinformatycznych.
W zakresie zewnętrznego employer brandingu można wyróżnić dwie kategorie działań: wizerunkową i rekrutacyjną.
Jeśli szukanie pracowników dopiero przed Tobą, musisz wiedzieć, że pojawił się nowy serwis, w którym możesz zamieszczać swoje ogłoszenia za darmo - pojawią się one na popularnej platformie Poradnik Pracownika i dotrą do tysięcy odbiorców.